OSMOSE, 11mn, 2022
The forest as a living organism, the forest as an image. Osmosis by Laurence Favre succeeds in telling about the sensory through the haptics of her images and the new setting to music of these, creating a mood that stands for itself – Jury Videoex 2023
Der Wald als lebender Organismus, der Wald auch als Bild. ’Osmose' von Laurence Favre gelingt es, durch die Haptik ihrer Bilder und die neue Vertonung dieser über das Sensorische zu erzählen, und eine Stimmung zu kreieren, die für sich steht. Jury Videoex 2023
FR/ Exploration sensorielle de la forêt et des tensions qui l’habitent, Osmose entremêle images de pure chlorophylle et noirs denses de forêts calcinées. La dynamique de ces cycles de vie et de mort imprégnés de façon picturale sur la pellicule 16mm est amplifiée par une bande sonore articulant des sensations d’angoisse et d’apaisement. Après le portrait poétique d’un glacier (Résistance, 2017), Osmose est la poursuite d’une plongée dans des environnement donnés à voir comme des métaphores de noms mondes intérieurs.
EN/ A sensory exploration of the forest and the tensions that inhabit it, Osmosis interweaves images of pure chlorophyll and the dense blackness of burnt forests. The dynamics of these cycles of life and death imprinted pictorially on 16mm film are amplified by a soundtrack articulating sensations of anxiety and appeasement. After the poetic portrait of a glacier (Resistance, 2017), Osmosis pursues an immersion into natural environments that are given to see as metaphors of our inner worlds.
projections (sélections):
Process experimental film festival (LV)
VideoEx Zurich (CH) – Special mention
Still images are moving images, Los Angeles (USA)
DokumentART, Neubrandenburg (DE)
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